Ensimmäiset viikkoni Relevantilla: Rasmus Josefsen

2017/09/07

Rasmus on aloittanut kesäkuussa Relevantilla Data-analyytikkona. Rasmus analysoi dataa ja luo kohderyhmiä Relevant Audienceen. Käytännössä Rasmus avustaa dataa myyviä asiakkaitamme saamaan halutuimmat ja arvokkaimmat yleisöt myytäväksi sekä datan ostajia löytämään heille eniten arvoa tuottavat yleisöt palveluistamme. Segmenttejä räätälöidään myyntiin myös suoraan yksittäisten mainostaja-asiakkaiden tarpeet huomioiden. Datan käsittelyn ja ymmärtämisen lisäksi työ vaatii laajaa perehtymistä asiakkaisiin ja datamarkkinaan. Kysyimme Rasmukselta muutamia kysymyksiä ja ensifiiliksiä osana Relevantin tiimiä.

Miten kiinnostuit työskentelystä Relevantilla?

Markkina kaipaa mielestäni Relevantin kaltaisia toimijoita, joiden toiminnassa läpinäkyvyys ja luotettavuus korostuvat. Nämä tekijät tulevat entistä tärkeämmiksi kun data alkaa ottamaan suurempaa roolia mainonnassa. On inspiroivaa työskennellä yrityksessä, jonka tavoitteena on kaupallistaa dataa reilulla tavalla sekä luoda uusia tulonlähteitä julkaisijoille samalla kuin mainonnan tehokkuus kasvaa. Minua kiinnostaa myös Relevantin keskittyminen nimenomaan laadukkaisiin datan lähteisiin. Kasvava turhautumiseni mainosviesteihin, joilla ei ole minulle merkitystä saa minut ymmärtämään niitä, jotka ottavat käyttöönsä adbockerin. Koko mainosalan pystyttävä mielestäni parempaan ja Relevant on menossa oikeaan suuntaan.

Mikä tekee digitaalisesta toimialasta kiinnostavan?

Adbockereiden yleistynyt käyttö kertoo mielestäni siitä, että ihmiset hukkuvat erilaisiin viesteihin vallitsevassa informaatiotulvassa. Dataa hyödyntämällä pystytään vaikuttamaan siihen, että mainosviestit tavoittavat niille sopivan yleisön. Viestien kohdentaminen johtaa parempiin tuloksiin ja vaikuttaa asiakkaiden tyytyväisyyteen. On motivoivaa työskennellä nopeasti kasvalla alalla sekä päästä kehittämään digitaalisen mainonnan mahdollisuuksia uudelle tasolle.

Mistä olet nauttinut työssäsi eniten ensimmäisten viikkojen aikana?

Ensimmäisten viikkojen aikana olen vaikuttunut siitä, miten kattavasti Relevant Audiencessa on mukana yhteistyökumppaneita ja miten laadukkaita ne ovat. Laatu heijastuu tietenkin myös dataan. Laadukasta dataa on ilo työstää ja rakentaa siitä yleisösegmenttejä. Lisäksi muu tiimi on saanut minut tuntemaan oloni tervetulleeksi ja yhteistyö on toiminut hyvin myös kansainvälisesti. Relevantilla on energinen ilmapiiri ja tuemme toisiamme sekä jaamme osaamistamme sisäisesti vahvistaaksemme asiantuntemustamme.

Haluaisitko sinä olla osa Relevantin tiimiä?

Oletko digialan kokenut konkari ja kaipaat uusia haasteita vai vasta työurasi alussa, mutta haluaisit innokkaasti oppia lisää verkkomainonnasta ja verkkomedioista? Me Relevantilla etsimme jatkuvasti rentoon porukkaamme vahvistusta erilaisiin tehtäviin. Katso avoimet työpaikkamme.

Comments

comments

Lue myös:

Mitä tarkoittaa Look-alike mallinnus ja miten se toimii?

2018/01/16

Analysoimalla dataa voidaan tunnistaa minkälaiset yleisöt ovat yrityksen parhaita asiakkaita. Tunnistamisen jälkeen voidaan dataa hyödyntäen kohdistaa heille sopivia markkinointitoimenpiteitä. Mutta miten voimme tavoittaa enemmän samankaltaisia yleisöjä kuin parhaat asiakkaamme ja saada lisää asiakkaita kustannustehokkaasti?

Lue lisää

Ensimmäiset viikkoni Relevantilla: Mikael Roupé

2018/01/15

Mikael Roupé on aloittanut Relevantilla Digital Business Managerina marraskuussa 2017. Mikael keskittyy viime vuonna lanseeratun datan markkinapaikan Relevant Audiencen Ruotsin toimintojen kehittämiseen. Mikael on toiminut digitaalisen liiketoiminnan parissa jo yli vuosikymmenten ja hänellä on laaja osaaminen datan analysoinnista pohjautuen erityisesti InsightOne ja Experian – järjestelmiin.

Lue lisää

Uudenlainen lukijaindeksi avaa sisällöntuotannon ja lukijoiden mieltymysten välisiä eroja

2018/01/03

Liian moni artikkeli käsittelee urheilua, enemmän sisältöä kaivattaisiin taas perheeseen ja vanhemmuuteen liittyen. Suhdeluvut saattavat vaihdella sen mukaan, millä tapaa julkaisijat asioista kirjottavat. Esimerkiksi nämä asiat tulivat ilmi Ruotsalaisen natiivimainontaan keskittyneen Strosslen hiljattan valmistuneesta Eurooppalaisesta lukijatutkimuksesta.

Lue lisää

Kiitokset kuluneesta vuodesta!

2017/12/20

Paljon on ehtinyt tapahtua kuluneen vuoden aikana. Yhteenvetona voisi sanoa, että vuosi 2017 oli Relevantille datan, kehityksen, kansainvälisen kasvun, uusien kollegoiden ja tottakai myös loistavien asiakkaiden vuosi. Paljon on ehtinyt tapahtua kuluneen vuoden aikana. Yhteenvetona voisi sanoa, että vuosi 2017 oli Relevantille datan, kehityksen, kansainvälisen kasvun, uusien kollegoiden ja tottakai myös loistavien asiakkaiden vuosi. Tässä muutamia kohokohtia vuoden varrelta.

Lue lisää

Ensimmäiset viikkoni Relevantilla: Samuel Palmér

2017/12/14

Samuel on aloittanut lokakuussa Relevantilla System Architectina. Samuel työskentelee yhdessä kehitystiimimme kanssa RelevantApps tuotteen parissa. Kysyimme Samuelilta muutamia kysymyksiä ja ensifiiliksiä osana Relevantin tiimiä.

Lue lisää