Ensimmäiset viikkoni Relevantilla: Olli Järvilehto

2017/05/29

Olli Järvilehto | RelevantOlli Järvilehto on aloittanut Relevantilla toukokuun alussa vastuullaan Relevantin dataliiketoiminnan, Relevant Audiencen kaupallinen kehitys. Dataliiketoiminnan tavoitteena on tarjota laadukasta dataa mainostajien saataville. Ollin laaja osaaminen syventää Relevantin asiantuntemusta ja erityisesti ostopuolen vahva tuntemus tuo merkittävää lisäarvoa niin datan kaupallistajille kuin datatuotteitamme hyödyntäville ostajille. Ollin työpäivät Relevantilla kuluvat pitkälti asiakkaita tavaten ja heidän toiveitaan ja tarpeitaan kuunnellen sekä toteuttaen. Asiakkailta tullut palaute toimiikin pitkälti Relevant Audiencen kehitystyön keskiössä. Kysyimme Ollilta muutamia kysymyksiä liittyen Relevant Audienceen sekä ensi fiiliksiä työskentelystä Relevantilla.

Mikä sai sinut innostumaan Relevant Audiencesta?

Mielestäni Relevant Audiencen kaltaiselle toimijalle on todella tilausta. Datan hyödyntäminen markkinoinnin polttoaineena on nopeassa kasvussa. Mainostajat kaipaavat luotettavia, paikalliset markkinat ja yleisöt tuntevia datan tarjoajia. Kun tuote on kehitetty olemassa olevaan tarpeeseen, on sille varmemmin myös kysyntää. On hienoa olla mukana kehittämässä ainutlaatuista palvelua ja aidosti auttaa asiakkaita menestymään paremmin.

Miltä datamarkkinan tuleivaisuus mielestäsi näyttää?

Datan merkitys tehokkaan digitaalisen markkinoinnin toteuttamisessa kasvaa päivä päivältä. Jatkossa mainostajat eivät osta enää pelkästään mainostilaa tietyssä mediassa vaan datalla ja saavutettavalla kohderyhmällä on ensisijainen merkitys. Uskon, että datan myynti tulee kasvamaan nopeasti myös Suomessa. Tulevaisuudessa data tulee muodostamaan merkittävän tulonlähteen medioille ja muille toimijoille, jotka tavoittavat yleisöjä mobiilisovellusten tai verkkopalveluiden kautta. Villeimpien ennusteiden mukaan data tulee olemaan jopa yritysten arvokkain omaisuus.

Mikä on ollut työssäsi parasta ensimmäisten viikkojen aikana?

Ensimmäiset viikot ovat olleet hyvin vauhdikkaita, olen käyttänyt suurimman osan ajasta tapaamalla ostajia ja nykyisiä sekä potentiaalisia uusia kumppaneita. Vastaanotto on ollut erittäin positiivista kaikilta tahoilta, joka on vahvistanut omaa näkemystä siitä että Relevant Audiencelle on markkinoilla kysyntää. Tutustuminen Relevantin tiimiin on ollut myös erittäin antoisaa, on mahtavaa päästä tekemään hommia rautaisten ammattilaisten kanssa.

Haluatko kuulla lisää Relevant Audiencesta?

Relevant Audienceen on liittynyt jo nyt merkittävä joukko laadukkaita ja mielenkiintoisia yleisödatan tarjoajia. Datamme on pääsääntöisesti toisen osapuolen dataa (2nd party data) eli tiedämme tarkalleen mitä myymme, ja kerromme sen avoimesti myös ostajille. Yleisösegmenttimme koostuvat kattavasta valikoimasta demografioita ja kiinnostuksen kohteita. Panostamme erityisesti mainostajien tarpeisiin räätälöityihin sekä sesonkiluontoisiin segmentteihin. Tällä hetkellä löydät segmenttimme Adfromin DSP:stä “Relevant Audience” seatin alta, sekä Googlen DBM:stä hakusanalla “Relevant Audience”.

Pyrimme pitämään asiakkaat ajan tasalla kehityksestä ja uusista saatavilla olevista segmenteistä. Relevant Audiencen segmentit ja niiden koko on pian nähtävillä myös verkkosivuillamme. Pysy mukana ja lisää itsesi postituslistalle tästä:

Sähköposti*

Lisätietoja luvassa myös ottamalla yhteyttä suoraan Olliin:
olli.jarvilehto(a)relevant.fi
+358 44 378 8037

Comments

comments

Lue myös:

Mitä tarkoittaa Look-alike mallinnus ja miten se toimii?

2018/01/16

Analysoimalla dataa voidaan tunnistaa minkälaiset yleisöt ovat yrityksen parhaita asiakkaita. Tunnistamisen jälkeen voidaan dataa hyödyntäen kohdistaa heille sopivia markkinointitoimenpiteitä. Mutta miten voimme tavoittaa enemmän samankaltaisia yleisöjä kuin parhaat asiakkaamme ja saada lisää asiakkaita kustannustehokkaasti?

Lue lisää

Ensimmäiset viikkoni Relevantilla: Mikael Roupé

2018/01/15

Mikael Roupé on aloittanut Relevantilla Digital Business Managerina marraskuussa 2017. Mikael keskittyy viime vuonna lanseeratun datan markkinapaikan Relevant Audiencen Ruotsin toimintojen kehittämiseen. Mikael on toiminut digitaalisen liiketoiminnan parissa jo yli vuosikymmenten ja hänellä on laaja osaaminen datan analysoinnista pohjautuen erityisesti InsightOne ja Experian – järjestelmiin.

Lue lisää

Uudenlainen lukijaindeksi avaa sisällöntuotannon ja lukijoiden mieltymysten välisiä eroja

2018/01/03

Liian moni artikkeli käsittelee urheilua, enemmän sisältöä kaivattaisiin taas perheeseen ja vanhemmuuteen liittyen. Suhdeluvut saattavat vaihdella sen mukaan, millä tapaa julkaisijat asioista kirjottavat. Esimerkiksi nämä asiat tulivat ilmi Ruotsalaisen natiivimainontaan keskittyneen Strosslen hiljattan valmistuneesta Eurooppalaisesta lukijatutkimuksesta.

Lue lisää

Kiitokset kuluneesta vuodesta!

2017/12/20

Paljon on ehtinyt tapahtua kuluneen vuoden aikana. Yhteenvetona voisi sanoa, että vuosi 2017 oli Relevantille datan, kehityksen, kansainvälisen kasvun, uusien kollegoiden ja tottakai myös loistavien asiakkaiden vuosi. Paljon on ehtinyt tapahtua kuluneen vuoden aikana. Yhteenvetona voisi sanoa, että vuosi 2017 oli Relevantille datan, kehityksen, kansainvälisen kasvun, uusien kollegoiden ja tottakai myös loistavien asiakkaiden vuosi. Tässä muutamia kohokohtia vuoden varrelta.

Lue lisää

Ensimmäiset viikkoni Relevantilla: Samuel Palmér

2017/12/14

Samuel on aloittanut lokakuussa Relevantilla System Architectina. Samuel työskentelee yhdessä kehitystiimimme kanssa RelevantApps tuotteen parissa. Kysyimme Samuelilta muutamia kysymyksiä ja ensifiiliksiä osana Relevantin tiimiä.

Lue lisää