Ensimmäiset viikkoni Relevantilla: Olli Järvilehto

2017/05/29

Olli Järvilehto | RelevantOlli Järvilehto on aloittanut Relevantilla toukokuun alussa vastuullaan Relevantin dataliiketoiminnan, Relevant Audiencen kaupallinen kehitys. Dataliiketoiminnan tavoitteena on tarjota laadukasta dataa mainostajien saataville. Ollin laaja osaaminen syventää Relevantin asiantuntemusta ja erityisesti ostopuolen vahva tuntemus tuo merkittävää lisäarvoa niin datan kaupallistajille kuin datatuotteitamme hyödyntäville ostajille. Ollin työpäivät Relevantilla kuluvat pitkälti asiakkaita tavaten ja heidän toiveitaan ja tarpeitaan kuunnellen sekä toteuttaen. Asiakkailta tullut palaute toimiikin pitkälti Relevant Audiencen kehitystyön keskiössä. Kysyimme Ollilta muutamia kysymyksiä liittyen Relevant Audienceen sekä ensi fiiliksiä työskentelystä Relevantilla.

Mikä sai sinut innostumaan Relevant Audiencesta?

Mielestäni Relevant Audiencen kaltaiselle toimijalle on todella tilausta. Datan hyödyntäminen markkinoinnin polttoaineena on nopeassa kasvussa. Mainostajat kaipaavat luotettavia, paikalliset markkinat ja yleisöt tuntevia datan tarjoajia. Kun tuote on kehitetty olemassa olevaan tarpeeseen, on sille varmemmin myös kysyntää. On hienoa olla mukana kehittämässä ainutlaatuista palvelua ja aidosti auttaa asiakkaita menestymään paremmin.

Miltä datamarkkinan tuleivaisuus mielestäsi näyttää?

Datan merkitys tehokkaan digitaalisen markkinoinnin toteuttamisessa kasvaa päivä päivältä. Jatkossa mainostajat eivät osta enää pelkästään mainostilaa tietyssä mediassa vaan datalla ja saavutettavalla kohderyhmällä on ensisijainen merkitys. Uskon, että datan myynti tulee kasvamaan nopeasti myös Suomessa. Tulevaisuudessa data tulee muodostamaan merkittävän tulonlähteen medioille ja muille toimijoille, jotka tavoittavat yleisöjä mobiilisovellusten tai verkkopalveluiden kautta. Villeimpien ennusteiden mukaan data tulee olemaan jopa yritysten arvokkain omaisuus.

Mikä on ollut työssäsi parasta ensimmäisten viikkojen aikana?

Ensimmäiset viikot ovat olleet hyvin vauhdikkaita, olen käyttänyt suurimman osan ajasta tapaamalla ostajia ja nykyisiä sekä potentiaalisia uusia kumppaneita. Vastaanotto on ollut erittäin positiivista kaikilta tahoilta, joka on vahvistanut omaa näkemystä siitä että Relevant Audiencelle on markkinoilla kysyntää. Tutustuminen Relevantin tiimiin on ollut myös erittäin antoisaa, on mahtavaa päästä tekemään hommia rautaisten ammattilaisten kanssa.

Haluatko kuulla lisää Relevant Audiencesta?

Relevant Audienceen on liittynyt jo nyt merkittävä joukko laadukkaita ja mielenkiintoisia yleisödatan tarjoajia. Datamme on pääsääntöisesti toisen osapuolen dataa (2nd party data) eli tiedämme tarkalleen mitä myymme, ja kerromme sen avoimesti myös ostajille. Yleisösegmenttimme koostuvat kattavasta valikoimasta demografioita ja kiinnostuksen kohteita. Panostamme erityisesti mainostajien tarpeisiin räätälöityihin sekä sesonkiluontoisiin segmentteihin. Tällä hetkellä löydät segmenttimme Adfromin DSP:stä “Relevant Audience” seatin alta, sekä Googlen DBM:stä hakusanalla “Relevant Audience”.

Pyrimme pitämään asiakkaat ajan tasalla kehityksestä ja uusista saatavilla olevista segmenteistä. Relevant Audiencen segmentit ja niiden koko on pian nähtävillä myös verkkosivuillamme. Pysy mukana ja lisää itsesi postituslistalle tästä:

Sähköposti*

Lisätietoja luvassa myös ottamalla yhteyttä suoraan Olliin:
olli.jarvilehto(a)relevant.fi
+358 44 378 8037

Jaa tämä:

Lue myös:

Kolme DMP:n tärkeintä ominaisuutta: #1 Asiakaskohtainen näkymä

2017/11/21

Pyysimme Cxensen Petteri Vainikkaa (VP of Product Management) listaamaan Data Management Platfromin (DMP) kolme tärkeintä tekijää, jotka vaikuttavat menestykseen markkinassa. Tässä 3 blogitekstin sarjan ensimmäinen osa, joka keskittyy Asiakaskohtaiseen näkymään.

Lue lisää

Mitä eroa on Google Display Networkin ja DoubleClick Bid Managerin välillä?

2017/11/21

Google tarjoaa mainostajalle display kampanjoiden ostamiseen mm. Google Display Networkin ja ohjelmallisesti ostettaviin kampanjoihin DoubleClick Bid Manager (DBM) alustan. Lue tästä muutamia asioita, miten alustat eroavat.

Lue lisää

Mitä eroa on Google AdSensen ja DoubleClick AdExchangen välillä?

2017/11/17

Monille verkkosivustoille, niin suurille ja pienille, mainonta on usein yksi tärkeimmistä tulonlähteistä. Jos pohdit eroa Google Adsensen ja DoubleClick AdExhangen välillä, löydät täältä joitakin olennaisimpia.

Lue lisää

Oman datan hyödyntäminen – 3 perusasiaa

2017/11/16

Haluaisitko tietää, keitä juuri sinun asiakkaasi tai potentiaaliset asiakkaasi ovat, kohdentaa mainontaa juuri heille ja saada heidät tekemään ostoksia? Liikkeelle kannattaa lähteä ihan perusasioista – mihin dataa voidaan käyttää, millaisia riskejä siihen liittyy ja miten päästä helposti eteenpäin?

Lue lisää

Relevant Audiencessa tarjolla jo 300 segmenttiä mainostajille

2017/11/15

Relevant Audience tarjoaa laadukkaita, läpinäkyviä kohderyhmäsegmenttejä mainostajille ostettavaksi ohjelmallisesti. Tavoitteenamme on tuoda sopivimmat yleisöt helposti mainostajien saataville. Tarjolla on nyt yhteensä jo yli 300 erilaista yleisösegmenttiä, jotka koostuvat kattavasta valikoimasta demografioita ja kiinnostuksen kohteita. 

Lue lisää