Ensimmäiset viikkoni Relevantilla: Mikael Roupé

2018/01/15

Mikael Roupé on aloittanut Relevantilla Digital Business Managerina marraskuussa 2017. Mikael keskittyy viime vuonna lanseeratun datan markkinapaikan Relevant Audiencen Ruotsin toimintojen kehittämiseen. Mikael on toiminut digitaalisen liiketoiminnan parissa jo yli vuosikymmenten ja hänellä on laaja osaaminen datan analysoinnista pohjautuen erityisesti InsightOne ja Experian – järjestelmiin. Mikaelin työpäivät Relevantilla kuluvat pitkälti asiakkaita tavaten ja heidän toiveitaan ja tarpeitaan kuunnellen sekä toteuttaen. Asiakkailta tullut palaute toimiikin pitkälti Relevant Audiencen kehitystyön keskiössä.

Kysyimme Mikaelilta muutamia kysymyksiä liittyen Relevant Audienceen sekä ensi fiiliksiä työskentelystä osana Relevantin tiimiä.

Mikä sai sinut innostumaan Relevant Audiencesta?

Olin lounaalla yhden Relevantin perustajan kanssa ja kiinnostuin todella kun ymmärsin miten dynaamisesta yrityksestä on kyse. Uuden datan markkinanpaikan rakentaminen Ruotsin markkinoille yhdessä osaavaan tiimin kanssa houkutteli minua. On motivoivaa työskennellä alalla, jossa kasvu on nopeaa ja potentiaali rajaton. Luomme todella ainutlaatuista palvelua, joka tavallaan nivoo yhteen kaikki Relevantin tarjoamat tuotteet ja palvelut.

Miltä datamarkkinan tuleivaisuus mielestäsi näyttää?

Datan merkitys tehokkaan digitaalisen markkinoinnin toteuttamisessa kasvaa päivä päivältä. Jatkossa mainostajat eivät osta enää pelkästään mainostilaa tietyssä mediassa vaan datalla ja saavutettavalla kohderyhmällä on ensisijainen merkitys. Tulevaisuudessa data tulee muodostamaan merkittävän tulonlähteen medioille ja muille toimijoille, jotka tavoittavat yleisöjä mobiilisovellusten tai verkkopalveluiden kautta. Villeimpien ennusteiden mukaan data tulee olemaan jopa yritysten arvokkain omaisuus.

Mikä on ollut työssäsi parasta ensimmäisten viikkojen aikana?

Data on jokaisen prosessin pienin osa. Yhdessä ne pienet osat luovat kokonaisuuden, joka mahdollistaa mm. myynnin ja markkinoinnin kehityksen. Se on jotain, mikä minua erityisesti kiehtoo datassa. Relevantilla työskennellessäni olen saanut tavata paljon inspiroivia ihmisiä mielenkiintoisissa tapaamisissa. Relevantin ilmapiiri on lämmin ja olen saanut tuntea itseni tervetulleeksi tiimiin. On hienoa saada tehdä töitä todellisen alan asiantuntijoiden kanssa.

Haluatko kuulla lisää Relevant Audiencesta?

Relevant Audiencen tarina on lähtenyt lennokkaasti liikkeelle Suomessa ja Tanskassa. Yhteensä tavoitamme jo yli 20 miljoonaa laadukkaiden datakumppaniemme selainta, joista on rakennettu yhteensä jo yli 300 yleisösegmenttiä. Myös Ruotsissa olemme päässeet jo hyvään vauhtiin ja rikkoneet yli miljoonan selaimen rajan.

Segmenttimme koostuvat laajasta valikoimista demografioita ja kiinnostuksen kohteita. Olemme keskittyneet lisäksi mainostajille räätälöityihin sekä kausiluonteisiin segmenttehin. Helpottaaksemme Relevant Audiencen kohderyhmätarjonnan löytämistä eri osto-aluistoista olemme julkaisseet Segment Finderin. Segment Finderisita löydät tarjolla olevat segmenttimme ja voit filtteröidä niitä maan, segmentin tyypin ja IAB:n kiinnostuskategorioiden mukaan. Segment Finderista näet myös tarjolla olevien yleisösegmenttien koot ja datan iän. Löydät valikoiman segmenttejämme Adformin DSP:stä (Demand side Platform), DoubleClickin Bid Managerista ja Appnexuksesta.

Pyrimme pitämään asiakkaat ajan tasalla kehityksestä ja uusista saatavilla. Pysy mukana ja lisää itsesi postituslistalle täältä.

Kysy lisätietoja Ollilta tai jätä yhteydenottopyyntö.
+358 44 378 8037
olli.jarvilehto(a)relevant.fi

Comments

comments

Lue myös:

Relevant Consent – Työkalu GDPR:n noudattamiseksi sivustolla yhteistyössä Ensightenin kanssa

2018/02/16

Aika käy vähiin – Dataa hyödyntävät tahot jakavat saman GDPR:n voimaantulon aiheuttaman päänsäryn; miten noudattaa tietosuoja-asetusta helposti ja turvallisesti häiritsemättä sivuston käyttökokemusta. General Data Protection Regulation (GDPR) tuo mukanaan merkittäviä muutoksia koko organisaatiolle.

Lue lisää

Tori.fi mukaan Relevant Audienceen

2018/02/16

Tori.fi on liittynyt mukaan Relevant Audienceen. Tori täydentää tarjoamaamme laadukkaan ostoaiedatan osalta. Ostoalustoilta löytyy myynnissä jo nyt segmenttejä Torin dataan pohjautuen, tarjoaman löytää myös Segment Finderista. Yhteensä Relevant Audiencesen tarjoamasta löytyy jo yli 430 segmenttiä.

Lue lisää

Smart Programmatic Guaranteed yhteistyöhön Google DBM:n kanssa

2018/02/14

Ostajat voivat varata diilejä premium-sivustoilta taatulla jakelulla ja kiinteään hintaan. Mainostajat voivat nyt helpommin saavuttaa laatu- , mainosten jakelu- ja hintatakuun Smartin ja Google DoubleClick Bid Managerin uuden Programmatic Guaranteed integraation myötä. Programmatic Guaranteedin mahdollistaa mainostajalle diilien varaamisen Smartin premium julkaisijoilta taatulla jakelulla ja kiinteään hintaan Smart RTB+:n ja heidän DSP:nsä välillä.

Lue lisää

Relevantin asiakastyytyväisyys

2018/02/14

Loppuvuodesta 2017 teimme asiakastyytyväisyystutkimuksen Relevantin Adopsin asiakkaille. Kysely toteutettiin nyt toisen kerran. Kiitokset kaikille kyselyyn vastanneille, palautteesta on suuri apu palveluidemme kehittämisessä. Tästä on hyvä jatkaa yhdessä eteenpäin. Ohessa yhteenvetoa tutkimuksen tuloksista.

Lue lisää

Millaista on työ AdOpsissa 2018?

2018/02/07

AdOps, jonka ensisijainen tehtävä on tukea verkkomedian myyntiä ja toteutusta, on yksi strategisesti tärkeimmistä yksiköistä verkkomainonnan ja myynnin hallinnassa. Tyypillisesti AdOps-tiimi huolehtii mm. mainosmateriaalien trafikoinnista jakelujärjestelmiin, verkkomainonnan teknisestä toimivuudesta, kampanjaseurannasta ja raportoinnista.

Lue lisää