Automated Guaranteed – mitä uutta?

2016/09/28


Jälleen kerran tutuksi tulee uusi lyhenne, AG: Automated Guaranteed. Mitä uutta tällä kertaa? No, Automated Guranteed on uusi ohjelmallisen kaupankäynnin standardi.  Se tekee mediatilan myynnistä tehokkaampaa ja houkuttelevampaa sekä antaa mainostajalle mahdollisuuden ostaa taattuja näyttömääriä medioista helposti.

Automaatio on avainasemassa mainosmyynnin tehokkuuden ja myyntitulojen kasvattamisessa. Pohjimmiltaan avoin suoramyynti on standardi, joka avaa ohjelmallisen kaupankäynnin Premium myynnille automatisoidusti ja tuo todelliset hinnat läpinäkyviksi sekä julkaisijoille että mainostajille.

No, Automated Guaranteed – mitä uutta?

Myynnin automatisoiminen, joka perustuu RTB diileihin, ei ole Automated Guaranteed myyntiä. Toimintamallit, johon useat julkaisijat ja mainostajat ovat tottuneet, ovat hitaita ja usein jopa sekavia. Aikaa kuluu arvon tuottamisen sijaan tarpeettomaan säätöön. Automated Guaranteed mahdollistaa mainonnan tehokkaan ostamisen ja myymisen. Video, desktop ja mobiili inventaaria voidaan ostaa minuuteissa useiden päivien tai jopa viikkojen keskustelun ja kaupankäynnin sijaan.

Nopea käyttöönotto Suomessa

Kymmenen suomalaista mediayhtiötä (Sanoma, Alma Media, Otavamedia, Aller Media, A-lehdet, MTV, KSF Media, Kaleva365, Improve Media ja Keskisuomalainen) julkaisevat yhteisen Automated Guaranteed markkinapaikan syksyllä 2016.  Markkinapaikassa mediatoimistot voivat helpommin ja nopeammin suunnitella ja ostaa digitaalista mainontaa. Markkinapaikan tuotteet kattavat desktop, mobiili ja video mainonnan.

Lehdistötiedotteessa Johanna Vartiainen, Director of Digital Ad Operations and Development, Alma Media sanoo: “Tavoitteenamme on helpottaa ja tehostaa mediatilan ostamista. Monet työkalut ovat vielä kehitysvaiheessa maailmanlaajuisesti, joten on hienoa nähdä suomalaisten mediayhtiöiden ja toimistojen edistävän automatisoitua ostamista.”

”Meillä on ilo työskennellä yhdessä ottaaksemme käyttöön ratkaisu, joka varmistaa suomalaisten kilpailukyvyn medioiden digitaalisessa markkinassa”, lisää Hans Edin, Sanoma Media Finlandin Chief Commercial Officer.

Mediayhtiöt ovat valinneet digitaalisen mainonnan ratkaisuja tarjoavan Adformin yhteiseksi järjestelmän toimittajaksi.

Automated Guaranteed – merkittäviä etuja myyjälle

Smart Adserver on yksi ensimmäisiä julkaisijoille tarkoitettuja täydenpalvelun mainosalustoja, joka tarjoaa kokonaisvaltaista palvelua kaikille ostotavoille. Työskentelemme parhaillaan  integraatioiden parissa. Julkaisijoiden kannattaa huomioida kaikki ostojärjestelmät tarjotakseen Automated Guaranteed ostomahdollisuutta mahdollisimman laajasti; jatkossa SmartAdserveriä käyttävät mediat saavat tarjontansa esille kaikissa ostoliittymissä.

Smart Adserverin Automate Guaranteed ratkaisu erottuu kilpailijoista olemalla avoin kaikille ostajille riippumatta ostoalustasta. Se on täysin integroitu täydenpalvelun mainosalustaan, jonka avulla voit maksimoida tuotot. Muita Smart Adserverin etuja ovat:

Automated Guaranteed –  kontrolli pysyy myyjällä

Ostajat saavat suoran pääsyn yli 500 Smart Adserverin  premium asiakkaan mediatuotteisiin. Tarjoamme suoran integraation kaikkiin medioihin (70 miljardia premium näyttöä kuukaudessa). Sinun ei tarvitse tehdä erikseen sopimusta kaikkien kanssa vaan ainoastaan Smart Adserverin kanssa.

Mediaa voidaan ostaa suoraan millä tahansa valitsemallasi Automated Guaranteed alustalla. Voit helposti nähdä ennusteen, neuvotella ja varata kampanjoita helppokäyttöisen työjonon kautta. Myös mainostajat voivat huomata budjetissaan suoran pääsyn inventaariin läpinäkyvällä hinnoittelulla.

Lisätiedot, ota yhteyttä: Petri Kokkonen, petri.kokkonen(a)relevant.fi

Jaa tämä:

Lue myös:

Kolme DMP:n tärkeintä ominaisuutta: #1 Asiakaskohtainen näkymä

2017/11/21

Pyysimme Cxensen Petteri Vainikkaa (VP of Product Management) listaamaan Data Management Platfromin (DMP) kolme tärkeintä tekijää, jotka vaikuttavat menestykseen markkinassa. Tässä 3 blogitekstin sarjan ensimmäinen osa, joka keskittyy Asiakaskohtaiseen näkymään.

Lue lisää

Mitä eroa on Google Display Networkin ja DoubleClick Bid Managerin välillä?

2017/11/21

Google tarjoaa mainostajalle display kampanjoiden ostamiseen mm. Google Display Networkin ja ohjelmallisesti ostettaviin kampanjoihin DoubleClick Bid Manager (DBM) alustan. Lue tästä muutamia asioita, miten alustat eroavat.

Lue lisää

Mitä eroa on Google AdSensen ja DoubleClick AdExchangen välillä?

2017/11/17

Monille verkkosivustoille, niin suurille ja pienille, mainonta on usein yksi tärkeimmistä tulonlähteistä. Jos pohdit eroa Google Adsensen ja DoubleClick AdExhangen välillä, löydät täältä joitakin olennaisimpia.

Lue lisää

Oman datan hyödyntäminen – 3 perusasiaa

2017/11/16

Haluaisitko tietää, keitä juuri sinun asiakkaasi tai potentiaaliset asiakkaasi ovat, kohdentaa mainontaa juuri heille ja saada heidät tekemään ostoksia? Liikkeelle kannattaa lähteä ihan perusasioista – mihin dataa voidaan käyttää, millaisia riskejä siihen liittyy ja miten päästä helposti eteenpäin?

Lue lisää

Relevant Audiencessa tarjolla jo 300 segmenttiä mainostajille

2017/11/15

Relevant Audience tarjoaa laadukkaita, läpinäkyviä kohderyhmäsegmenttejä mainostajille ostettavaksi ohjelmallisesti. Tavoitteenamme on tuoda sopivimmat yleisöt helposti mainostajien saataville. Tarjolla on nyt yhteensä jo yli 300 erilaista yleisösegmenttiä, jotka koostuvat kattavasta valikoimasta demografioita ja kiinnostuksen kohteita. 

Lue lisää