Suomen ensimmäinen IAB sertifioitu AdOps

2016/11/17

AdOpsilla (eng. Ad Operations) tarkoitetaan niitä toimintoja, jotka tukevat verkkomainonnan myyntiä ja toteutusta. Tarkemmin se sisältää prosesseja ja järjestelmiä, joita käytetään verkkomainonnan myyntiin, jakeluun ja hallintaan sekä toteuman seurantaan. Tyypillisesti AdOps-tiimi on osasto, joka huolehtii mm. verkkomainonnan teknisestä toimivuudesta, kampanjoiden seurannasta ja raportoinnista.  Lisäksi AdOps-osaajien toimenkuvaan kuuluu usein inventaarin hallintaan liittyvät tehtävät. Tekemisen kautta AdOpsille on karttunut valtava määrä osaamista ja ymmärrystä verkkomainonnasta ja verkkomedian kokonaisuudesta.

Alan nopea kehitys asettaa vaatimuksen sille, että AdOps ammattilaisen on kehitettävä osaamistaan jatkuvasti. Uudet alustat, kanavat, mainosmuodot, työkalut ja standardit on välttämätöntä tuntea, jotta työstä on mahdollista suoriutua hyvin. Parhaan mahdollisen tuoton saamiseksi mainonnan tehokas hallinta ja optimointi on tärkeämpää kuin koskaan aikaisemmin.

IAB AdOps ja Google sertifioitu tiimi

Relevantilla jatkuva henkilöstön kehittäminen nähdään asiakassuhteiden menestyksen edellytyksenä ja työhyvinvoinnin keskeisenä tekijänä. IAB AdOps sertifikaatin saamiseksi on tunnettava hyvin  digitaalisen mainonnan käsitteet, ohjeistukset ja käytännöt. Sertifikaattien suorittaminen on mielestämme hyvä tapa osoittaa ammattitaitoa.

Nyt voimmekin iloksemme kertoa, että Relevantin AdOps on esimmäinen IAB sertifioitu tiimi Suomessa. Lisäksi halusimme kehittää Googlen eri työkalujen tuntemusta ja suoritimme myös Googlen sertifikaatteja. Jatkossa voimme auttaa paremmin myös Googlen tuotteita käyttäviä asiakkaitamme.

Lisää IAB AdOps sertifioinnista

Yllättäviä tai haastavia tilanteita – Relevant auttaa

Relevantin AdOps tarjoaa verkkomainonnan tukipalveluita. Tilanteet muuttuvat ja toisinaan resursointi saattaa olla haastavaa. Tarjoamme tukea tarpeen mukaan joko pidempiä aikoja tai hätäapuna yllättävissä tilanteissa esim. loma- tai sairastapauksissa. Autamme myös ratkomaan hankalia teknisiä ongelmia silloin kun apu on tarpeen. Palvelu voidaan tuottaa myös täysulkoistuksena asiakkaan omissa tiloissa. Tiimimme hallitsee kaikki yleisimmät ad-server-, tuotehallinta- sekä ohjelmallisen myynnin teknologiat.

Lisätietoja: maria.koskinen(a)relevant.fi

Jaa tämä:

Lue myös:

Ensimmäiset viikkoni Relevantilla: Tuukka Aaltonen

2017/10/10

Tuukka on aloittanut heinäkuussa Relevantilla projektipäällikkönä. Tutustuttuaan tarkemmin yrityksen eri toimintoihin hän on keskittynyt etenkin mainostajien ja toimistojen datalähtöisen markkinoinnin palveluportfolion kehittämiseen ja verkkopalveluiden kaupallistamisprojekteihin. Tuukka vahvistaa Relevantin projektiosaamista ohjelmistoprojektien konsultoinnissa kerääntyneellä teknisellä ja kaupallisella osaamisellaan.

Lue lisää

Julkaisija, lisää Ads.txt tiedosto sivustollesi nyt!

2017/10/10

Ads.txt tiedoston käyttöönotto on yleistynyt hyvin nopeasti. Google on ilmoittanut että marraskuusta lähtien Googlen Bid Managerin kautta voi ostaa inventaaria ainoastaan lähteistä, jotka on Ads.txt tiedostossa mainittuja valtuutettuja myyjiä, silloin jos tiedosto on käytössä.

Lue lisää

Olemme nyt virallisesti Relevant Digital Oy

2017/10/10

Datan keräämisen ja -aktivoinnin sekä online mainonnan teknologioita ja palveluita tarjoava Relevant on nyt virallisesti Relevant Digital Oy (ent. Relevant Partner 4 Media Oy). Relevantin monipuolinen data- ja teknologiaosaaminen kuten myös erittäin vahva palveluliiketoiminta tuottavat arvoa laajalle asiakasryhmälle.

Lue lisää

Hej Sverige! Relevant on nyt myös Ruotsissa!

2017/10/09

Reilu vuosi sitten aloitimme toimintamme aktiivisemmin Pohjoismaissa yhdistyessämme Tanskalaisen Digideen kanssa. Silloin avasimme toimiston Helsingin lisäksi Kööpenhaminaan. Voimme iloksemme kertoa että kasvutarinamme saa jatkoa sillä olemme viime viikolla avanneet toimiston myös Tukholmassa.

Lue lisää

Ensimmäiset viikkoni Relevantilla: Rasmus Josefsen

2017/09/07

Rasmus on aloittanut kesäkuussa Relevantilla Data-analyytikkona. Rasmus analysoi dataa ja luo kohderyhmiä Relevant Audienceen. Käytännössä Rasmus avustaa dataa myyviä asiakkaitamme saamaan halutuimmat ja arvokkaimmat yleisöt myytäväksi sekä datan ostajia löytämään heille eniten arvoa tuottavat yleisöt palveluistamme.

Lue lisää