Huomio enemmän mobiiliin 2017!

2016/12/22

Monet julkaisijat ovat menettäneet tuloja digitalisoitumisen myötä. Siirtyminen printistä verkkomediaksi on ollut pitkä tie ja tuonut monenlaista haastetta eteen. Nyt kun digitalisoituminen on saatu hyvään vauhtiin on näköpiirissä seuraava haaste. Mobiilin käyttö on nopeasti ohittamassa tietokoneiden käytön. Julkaisijoiden täytyy pystyä vastaamaan tähän haasteeseen ja kiinnittää tulevaisuudessa enemmän huomiota myös mobiiliin. Monille julkaisijoille kävijöiden siirtyminen mobiiliin on ollut hämmentävää, koska se ei välttämättä ole näkynyt suoraan tuotoissa ja sen takia siihen ei olla välttämättä osattu reagoida riittävän nopeasti.

Tarjoa parempia kokemuksia

Vaikuttaa siltä että jokainen on aina Android tai iPhone kädessä ja näinhän se on – maailmassa on nyt yli 4,8 miljardia matkapuhelimen käyttäjää. Kun kävijät ovat mobiilissa, tulisi julkaisijoiden on siellä myös. Ihmiset viettävät valtavasti aikaa älypuhelimensa parissa. Mediaan käytetyn ajan sekä mainostulojen välillä on kuitenkin historiallisen suuri epäsuhta. Paikakseen tilannetta julkaisijan kannattaisikin kehittää mobiilin sisältöä ja mainontaa tarjotakseen parempia ja houkuttelevampia kokemuksia mainostajille sekä kävijöille.

Mobiilisovellukset ovat yksi tapa maksimoida mobiilista saatavat tuotot. comScoren Mobiili App – raportin mukaan 60% digitaaliseen mediaan käytetystä ajasta tapahtuu nimen omaan mobiilisovelluksissa. Tämä vahvistaa käsitystä siitä, että myös sovellusstrategiaa ja mainostajan mahdollisuuksia sovelluksessa on mietittävä ja kehitettävä edelleen.

Mobiilimainonnan tulevaisuus näyttää valoisalta

Monet tutkimukset povaavat valoisaa tulevaisuutta mobiilimainonnalle, luvassa on kävijöiden korkeampaa sitoutumista ja tuottoa sijoitetulle pääomalle. Kävijät halusivat että mainostajat voisivat tavoittaa heidät helposti ja tarjota aikaan ja paikkaan sidottua tietoa, tarjouksia ja alennuksia suoraan heidän mobiililaitteisiinsa. Mobiilimainonta vie personoitujen mainosviestien uudelle levelille, joka palvelee sekä kuluttajaa että mainostajaa. Paljon tuntuu olevan vielä tehtävää – mutta muistathan ettet aliarvioi mobiilin tärkeyttä.

Smart AdServer tarjoaa innovatiivisia, monipuolisia ja helppokäyttöisiä mobiilimainonnan ratkaisuja. Interaktiivisten mainosmuotojen luominen ja jakelu mobiililaitteisiin ja sovelluksiin käy helposti. Lue lisää..

Lähteet:
https://deviceatlas.com/blog/16-mobile-market-statistics-you-should-know-2016
http://www.business.com/mobile-marketing/the-future-of-mobile-advertising/
https://www.statista.com/statistics/274774/forecast-of-mobile-phone-users-worldwide/

Jaa tämä:

Lue myös:

Ensimmäiset viikkoni Relevantilla: Tuukka Aaltonen

2017/10/10

Tuukka on aloittanut heinäkuussa Relevantilla projektipäällikkönä. Tutustuttuaan tarkemmin yrityksen eri toimintoihin hän on keskittynyt etenkin mainostajien ja toimistojen datalähtöisen markkinoinnin palveluportfolion kehittämiseen ja verkkopalveluiden kaupallistamisprojekteihin. Tuukka vahvistaa Relevantin projektiosaamista ohjelmistoprojektien konsultoinnissa kerääntyneellä teknisellä ja kaupallisella osaamisellaan.

Lue lisää

Julkaisija, lisää Ads.txt tiedosto sivustollesi nyt!

2017/10/10

Ads.txt tiedoston käyttöönotto on yleistynyt hyvin nopeasti. Google on ilmoittanut että marraskuusta lähtien Googlen Bid Managerin kautta voi ostaa inventaaria ainoastaan lähteistä, jotka on Ads.txt tiedostossa mainittuja valtuutettuja myyjiä, silloin jos tiedosto on käytössä.

Lue lisää

Olemme nyt virallisesti Relevant Digital Oy

2017/10/10

Datan keräämisen ja -aktivoinnin sekä online mainonnan teknologioita ja palveluita tarjoava Relevant on nyt virallisesti Relevant Digital Oy (ent. Relevant Partner 4 Media Oy). Relevantin monipuolinen data- ja teknologiaosaaminen kuten myös erittäin vahva palveluliiketoiminta tuottavat arvoa laajalle asiakasryhmälle.

Lue lisää

Hej Sverige! Relevant on nyt myös Ruotsissa!

2017/10/09

Reilu vuosi sitten aloitimme toimintamme aktiivisemmin Pohjoismaissa yhdistyessämme Tanskalaisen Digideen kanssa. Silloin avasimme toimiston Helsingin lisäksi Kööpenhaminaan. Voimme iloksemme kertoa että kasvutarinamme saa jatkoa sillä olemme viime viikolla avanneet toimiston myös Tukholmassa.

Lue lisää

Ensimmäiset viikkoni Relevantilla: Rasmus Josefsen

2017/09/07

Rasmus on aloittanut kesäkuussa Relevantilla Data-analyytikkona. Rasmus analysoi dataa ja luo kohderyhmiä Relevant Audienceen. Käytännössä Rasmus avustaa dataa myyviä asiakkaitamme saamaan halutuimmat ja arvokkaimmat yleisöt myytäväksi sekä datan ostajia löytämään heille eniten arvoa tuottavat yleisöt palveluistamme.

Lue lisää