Automated Guaranteed – mitä uutta?

2016/09/28


Jälleen kerran tutuksi tulee uusi lyhenne, AG: Automated Guaranteed. Mitä uutta tällä kertaa? No, Automated Guranteed on uusi ohjelmallisen kaupankäynnin standardi.  Se tekee mediatilan myynnistä tehokkaampaa ja houkuttelevampaa sekä antaa mainostajalle mahdollisuuden ostaa taattuja näyttömääriä medioista helposti.

Automaatio on avainasemassa mainosmyynnin tehokkuuden ja myyntitulojen kasvattamisessa. Pohjimmiltaan avoin suoramyynti on standardi, joka avaa ohjelmallisen kaupankäynnin Premium myynnille automatisoidusti ja tuo todelliset hinnat läpinäkyviksi sekä julkaisijoille että mainostajille.

No, Automated Guaranteed – mitä uutta?

Myynnin automatisoiminen, joka perustuu RTB diileihin, ei ole Automated Guaranteed myyntiä. Toimintamallit, johon useat julkaisijat ja mainostajat ovat tottuneet, ovat hitaita ja usein jopa sekavia. Aikaa kuluu arvon tuottamisen sijaan tarpeettomaan säätöön. Automated Guaranteed mahdollistaa mainonnan tehokkaan ostamisen ja myymisen. Video, desktop ja mobiili inventaaria voidaan ostaa minuuteissa useiden päivien tai jopa viikkojen keskustelun ja kaupankäynnin sijaan.

Nopea käyttöönotto Suomessa

Kymmenen suomalaista mediayhtiötä (Sanoma, Alma Media, Otavamedia, Aller Media, A-lehdet, MTV, KSF Media, Kaleva365, Improve Media ja Keskisuomalainen) julkaisevat yhteisen Automated Guaranteed markkinapaikan syksyllä 2016.  Markkinapaikassa mediatoimistot voivat helpommin ja nopeammin suunnitella ja ostaa digitaalista mainontaa. Markkinapaikan tuotteet kattavat desktop, mobiili ja video mainonnan.

Lehdistötiedotteessa Johanna Vartiainen, Director of Digital Ad Operations and Development, Alma Media sanoo: “Tavoitteenamme on helpottaa ja tehostaa mediatilan ostamista. Monet työkalut ovat vielä kehitysvaiheessa maailmanlaajuisesti, joten on hienoa nähdä suomalaisten mediayhtiöiden ja toimistojen edistävän automatisoitua ostamista.”

”Meillä on ilo työskennellä yhdessä ottaaksemme käyttöön ratkaisu, joka varmistaa suomalaisten kilpailukyvyn medioiden digitaalisessa markkinassa”, lisää Hans Edin, Sanoma Media Finlandin Chief Commercial Officer.

Mediayhtiöt ovat valinneet digitaalisen mainonnan ratkaisuja tarjoavan Adformin yhteiseksi järjestelmän toimittajaksi.

Automated Guaranteed – merkittäviä etuja myyjälle

Smart Adserver on yksi ensimmäisiä julkaisijoille tarkoitettuja täydenpalvelun mainosalustoja, joka tarjoaa kokonaisvaltaista palvelua kaikille ostotavoille. Työskentelemme parhaillaan  integraatioiden parissa. Julkaisijoiden kannattaa huomioida kaikki ostojärjestelmät tarjotakseen Automated Guaranteed ostomahdollisuutta mahdollisimman laajasti; jatkossa SmartAdserveriä käyttävät mediat saavat tarjontansa esille kaikissa ostoliittymissä.

Smart Adserverin Automate Guaranteed ratkaisu erottuu kilpailijoista olemalla avoin kaikille ostajille riippumatta ostoalustasta. Se on täysin integroitu täydenpalvelun mainosalustaan, jonka avulla voit maksimoida tuotot. Muita Smart Adserverin etuja ovat:

Automated Guaranteed –  kontrolli pysyy myyjällä

Ostajat saavat suoran pääsyn yli 500 Smart Adserverin  premium asiakkaan mediatuotteisiin. Tarjoamme suoran integraation kaikkiin medioihin (70 miljardia premium näyttöä kuukaudessa). Sinun ei tarvitse tehdä erikseen sopimusta kaikkien kanssa vaan ainoastaan Smart Adserverin kanssa.

Mediaa voidaan ostaa suoraan millä tahansa valitsemallasi Automated Guaranteed alustalla. Voit helposti nähdä ennusteen, neuvotella ja varata kampanjoita helppokäyttöisen työjonon kautta. Myös mainostajat voivat huomata budjetissaan suoran pääsyn inventaariin läpinäkyvällä hinnoittelulla.

Lisätiedot, ota yhteyttä: Petri Kokkonen, petri.kokkonen(a)relevant.fi

Jaa tämä:

Lue myös:

Ensimmäiset viikkoni Relevantilla: Tuukka Aaltonen

2017/10/10

Tuukka on aloittanut heinäkuussa Relevantilla projektipäällikkönä. Tutustuttuaan tarkemmin yrityksen eri toimintoihin hän on keskittynyt etenkin mainostajien ja toimistojen datalähtöisen markkinoinnin palveluportfolion kehittämiseen ja verkkopalveluiden kaupallistamisprojekteihin. Tuukka vahvistaa Relevantin projektiosaamista ohjelmistoprojektien konsultoinnissa kerääntyneellä teknisellä ja kaupallisella osaamisellaan.

Lue lisää

Julkaisija, lisää Ads.txt tiedosto sivustollesi nyt!

2017/10/10

Ads.txt tiedoston käyttöönotto on yleistynyt hyvin nopeasti. Google on ilmoittanut että marraskuusta lähtien Googlen Bid Managerin kautta voi ostaa inventaaria ainoastaan lähteistä, jotka on Ads.txt tiedostossa mainittuja valtuutettuja myyjiä, silloin jos tiedosto on käytössä.

Lue lisää

Olemme nyt virallisesti Relevant Digital Oy

2017/10/10

Datan keräämisen ja -aktivoinnin sekä online mainonnan teknologioita ja palveluita tarjoava Relevant on nyt virallisesti Relevant Digital Oy (ent. Relevant Partner 4 Media Oy). Relevantin monipuolinen data- ja teknologiaosaaminen kuten myös erittäin vahva palveluliiketoiminta tuottavat arvoa laajalle asiakasryhmälle.

Lue lisää

Hej Sverige! Relevant on nyt myös Ruotsissa!

2017/10/09

Reilu vuosi sitten aloitimme toimintamme aktiivisemmin Pohjoismaissa yhdistyessämme Tanskalaisen Digideen kanssa. Silloin avasimme toimiston Helsingin lisäksi Kööpenhaminaan. Voimme iloksemme kertoa että kasvutarinamme saa jatkoa sillä olemme viime viikolla avanneet toimiston myös Tukholmassa.

Lue lisää

Ensimmäiset viikkoni Relevantilla: Rasmus Josefsen

2017/09/07

Rasmus on aloittanut kesäkuussa Relevantilla Data-analyytikkona. Rasmus analysoi dataa ja luo kohderyhmiä Relevant Audienceen. Käytännössä Rasmus avustaa dataa myyviä asiakkaitamme saamaan halutuimmat ja arvokkaimmat yleisöt myytäväksi sekä datan ostajia löytämään heille eniten arvoa tuottavat yleisöt palveluistamme.

Lue lisää