Verkkomainonnan ja -medioiden uutiset sekä omat vinkkimme

Ensimmäiset viikkoni Relevantilla: Tuukka Aaltonen

2017/10/10

Tuukka on aloittanut heinäkuussa Relevantilla projektipäällikkönä. Tutustuttuaan tarkemmin yrityksen eri toimintoihin hän on keskittynyt etenkin mainostajien ja toimistojen datalähtöisen markkinoinnin palveluportfolion kehittämiseen ja verkkopalveluiden kaupallistamisprojekteihin. Tuukka vahvistaa Relevantin projektiosaamista ohjelmistoprojektien konsultoinnissa kerääntyneellä teknisellä ja kaupallisella osaamisellaan.

Lue lisää

Julkaisija, lisää Ads.txt tiedosto sivustollesi nyt!

2017/10/10

Ads.txt tiedoston käyttöönotto on yleistynyt hyvin nopeasti. Google on ilmoittanut että marraskuusta lähtien Googlen Bid Managerin kautta voi ostaa inventaaria ainoastaan lähteistä, jotka on Ads.txt tiedostossa mainittuja valtuutettuja myyjiä, silloin jos tiedosto on käytössä.

Lue lisää

Olemme nyt virallisesti Relevant Digital Oy

2017/10/10

Datan keräämisen ja -aktivoinnin sekä online mainonnan teknologioita ja palveluita tarjoava Relevant on nyt virallisesti Relevant Digital Oy (ent. Relevant Partner 4 Media Oy). Relevantin monipuolinen data- ja teknologiaosaaminen kuten myös erittäin vahva palveluliiketoiminta tuottavat arvoa laajalle asiakasryhmälle.

Lue lisää

Hej Sverige! Relevant on nyt myös Ruotsissa!

2017/10/09

Reilu vuosi sitten aloitimme toimintamme aktiivisemmin Pohjoismaissa yhdistyessämme Tanskalaisen Digideen kanssa. Silloin avasimme toimiston Helsingin lisäksi Kööpenhaminaan. Voimme iloksemme kertoa että kasvutarinamme saa jatkoa sillä olemme viime viikolla avanneet toimiston myös Tukholmassa.

Lue lisää

Ensimmäiset viikkoni Relevantilla: Rasmus Josefsen

2017/09/07

Rasmus on aloittanut kesäkuussa Relevantilla Data-analyytikkona. Rasmus analysoi dataa ja luo kohderyhmiä Relevant Audienceen. Käytännössä Rasmus avustaa dataa myyviä asiakkaitamme saamaan halutuimmat ja arvokkaimmat yleisöt myytäväksi sekä datan ostajia löytämään heille eniten arvoa tuottavat yleisöt palveluistamme.

Lue lisää

Yleisösegmenttimme löytyvät nyt Segment Finderista

2017/08/31

Helpottaaksemme Relevant Audiencen kohderyhmätarjonnan löytämistä eri osto-aluistoista olemme julkaisseet Segment Finderin. Segment Finderisita löydät tarjolla olevat segmenttimme ja voit filtteröidä niitä maan, segmentin tyypin ja IAB:n kiinnostuskategorioiden mukaan.

Lue lisää

Parhaat yleisöt mainostajille – jo yli 240 yleisösegmenttiä

2017/08/30

Relevant Audience tarjoaa laadukkaita, läpinäkyviä kohderyhmäsegmenttejä mainostajille ostettavaksi ohjelmallisesti. Tarjolla on nyt yhteensä jo yli 240 erilaista yleisösegmenttiä, jotka koostuvat kattavasta valikoimasta demografioita ja kiinnostuksen kohteita. Nyt ajankohtaisia segmenttejä ovat esim. talven matkailu – niin aurinkoa etsivät matkailijat kuin laskettelulomista kiinnostuneet. Uusimpana segmenttinä tarjolla on SM-liigan segmentti jääkiekosta kiinnostuneet.

Lue lisää

Lippupiste panostaa dataohjattuun mainontaan hyödyntämällä uutta teknologiaa

2017/08/28

Tapahtuma-alan johtava lippujen välittäjä Lippupiste Oy tähtää tapahtuma-alan vahvimmaksi digimarkkinoijaksi. Lippupiste on kehittänyt pitkäjänteisesti markkinointiosaamistaan investoiden niin henkilöstöön kuin mainonnan- ja datan teknologiohinkin.

Lue lisää

Hei, oletko tulossa dmexcoon?

2017/08/22

Muistathan vierailla dmexcossa 13.-14.9.2017 myös yhteistyökumppanimme Smart Adserverin standilla. Löydät Smart adserverin täältä: Halli 6 – D049. Relevantin CEO Petri Kokkonen ja CSO Otto Neubert ovat myöskin paikan päällä.

Lue lisää

Mistä tietää onko data laadukasta ja kannattaako siihen investoida?

2017/08/17

Nykypäivän kilpaillussa liiketoimintaympäristössä viestit on ohjattava yleisölle oikeassa paikassa oikeaan aikaan, jotta ne olisivat tehokkaita. Maailma on pullollaan dataa johon perustuen mainoskampanjan voi kohdentaa, mutta mistä voi tietää onko data laadukasta ja kannattaako siihen investoida?

Lue lisää

Relevant näkökulma: Verkkotunnusten väärinkäytön ennaltaehkäisy on hyödyksi niin julkaisijoille kuin mainostajillekin

2017/08/16

Ads.txt (Authorized Digital Sellers) on IAB:n hanke, jonka tavoitteena on hävittää väärennetty ja luvaton mainosinventaari. Hankkeen tarkoituksena on taistella verkkotunnusten väärinkäyttöä vastaan.

Lue lisää

OOO – out of office

2017/08/15

Perjantai 18.8.2017 kaikki Relevantin työntekjiät ovat poissa toimistolta, workshopissa luonnonhelmassa oppimassa uutta ja suunnittelemassa tulevaa.

Lue lisää

Webinaari: Miten ylittää mainostajien odotukset

2017/08/15

Tässä webinaarissa sinulle selviää, miten julkaisijat voivat ylittää mainostajien odotukset käyttämällä seuraavan sukupolven ratkaisuja, jotka tarjoavat hyötyä niin julkaisijoille, toimistoille kuin mainostajillekin.

Lue lisää

Relevant Audiencessa mukana uusia kumppaneita!

2017/06/22

Relevant Audienceen on liittynyt merkittävä joukko laadukkaita ja mielenkiintoisia yleisödatan tarjoajia. Ylpeinä voimme kertoa uusimpien kumppaneidemme olevan Aller Media sekä Liiga. Muita kumppaneitamme ovat mm. Mediatalo Keskisuomalainen, Foreca, Fonecta, Duunitori, Bauer Media. Toimintamme on lähtenyt mukavasti käyntiin myös Tanskassa, jossa uusia kumppaneitamme ovat..

Lue lisää

Relevantin tiimi toivottaa kaikille aurinkoista ja rentouttavaa kesää!

2017/06/21

Paljo on tapahtunut Relevanteilla vuoden 2017 ensimmäisellä puoliskolla ja sama tahti jatkuu taas lomien jälkeen. Nyt on aika suunnata kesämökille, nauttia rennosti kesästä ja ladata akkuja. Muistathan että Relevantin AdOps on paikalla koko kesän ajan. Relevant toimii Pohjoismaissa niinpä tästä vinkit Suomalaiseen, Tanskalaiseen, Ruotsalaiseen ja Norjalaiseen juhannuksen viettoon.

Lue lisää

Jos tarvitset AdOps resursseja loma-ajalle – vielä ehdit!

2017/06/21

Kesä ja lomakausi on vihdoin täällä. Relevant AdOps tarjoaa verkkomainonnan tukipalveluita tarpeen mukaan joko pidempiä aikoja tai hätäapuna yllättävissä tilanteissa. Vielä ehdit varmaan meiltä resursseja kesälomien ajaksi. Tiimimme hallitsee kaikki yleisimmät ad-server-, tuotehallinta- sekä ohjelmallisen myynnin teknologiat.

Lue lisää

Mitä segmenttejä mainostajat ovat kiinnostuneet ostamaan?

2017/05/30

“Data on uusi öljy” -ilmaisusta on tullut päätöksentekijöiden keskuudessa yleinen ja sitä vertauskuvaa kuulee kaikkialla. Datan rooli ja tärkeys on laajasti hyväksytty, mutta oivalluksen vieminen käytännön tasolle ottaa oman aikansa. Googlen haku tuo sanalle Data yli miljardi osumaa, mutta minkälaisia dataan segmenttejä mainostajat ovat kiinnostuneet ostamaan ja mitkä toimialat investoivat dataan?

Lue lisää

Ensimmäiset viikkoni Relevantilla: Olli Järvilehto

2017/05/29

Olli Järvilehto on aloittanut Relevantilla toukokuun alussa vastuullaan Relevantin data liiketoiminnan, Relevant Audiencen kaupallinen kehitys. Data liiketoiminnan tavoitteena on tarjota laadukasta dataa mainostajien saataville. Ollin laaja osaaminen syventää Relevantin asiantuntemusta ja erityisesti ostopuolen vahva tuntemus tuo merkittävää lisäarvoa niin datan kaupallistajille kuin datatuotteitamme hyödyntäville ostajille.

Lue lisää

Vinkkejä mainonnanhallintajärjestelmän onnistuneeseen käyttöönottoon

2017/05/22

Suunnitteletko uuden mainonnanhallintajärjestelmän käyttöönottoa tai nykyisen vaihtamista? Uuden järjestelmän käyttöönotto edellyttää perusteellista ymmärrystä järjestelmien toiminnasta sekä operatiivisesta tekemisestä. Olemme Relevantilla auttaneen vuosien varrella monissa järjestelmien käyttöönottoprojektissa ja haluamme kokemukseen perustuen jakaa muutaman tärkeän vinkin myös sinulle.

Lue lisää

Relevant näkökulma: Better Ads loi standardit paremmalle verkkomainonnalle

2017/05/05

Mainonta rahoittaa mediaa ja monenlaista sisältöä kokonaan tai osittain. Kuluttajat ovat kuitenkin usein turhautuneita verkkomainoksiin, jotka häiritsevät heidän käyttökokemustaan – keskeyttävät tai hidastavat selailua. Myös mainonnanesto-ohjelmien käyttö lisääntyy. Coalition for Better Ads, useiden alan järjestöjen ja yritysten yhteinen kansainvälinen hanke, loi standardit paremmalle verkkomainonnalle.

Lue lisää

Olli Järvilehto vastaamaan Relevantin dataliiketoiminnan kaupallisesta kehityksestä

2017/04/26

Verkkomainonnan ja -medioiden kehittämiseen erikoistunut Relevant vahvistaa osaamistaan rekrytoimalla Olli Järvilehdon. Edelliset kahdeksan vuotta GroupM:llä työskennellyt Järvilehto saa vastuulleen Relevantin hiljattain markkinoille lanseeraaman Relevant Audiencen kaupallisen kehityksen.

Lue lisää

Mobiilipelien kaupallistaminen Q&A

2017/04/20

Joka vuotuiseen tapaan 100 000 mobiilialan ammattilaista kokoontuvat helmikuussa Mobile World Congressissa Barcelonassa. Ohessa tapahtumassa mukana ollut Smart Adserverin Ahmed Chakroun (Mobile and Rich Media Product Owner) vastaa kysymyksiin pelialan ajankohtaisista näkymistä ja pelisovellusten kaupallistamisesta.

Lue lisää

Ensimmäiset viikkoni Relevantilla: Tiina Kivilahti

2017/04/19

Tiina Kivilahti on aloittanut helmikuussa Relevantilla Data Analyst Specialistina. Tiina analysoi dataa ja luo kohderyhmiä Relevant Audienceen. Tiina työpäiviin kuuluu paljon datan monitorointia, analysointia sekä jalostamista kohderyhmäsegmenteiksi.

Lue lisää

IAB Finland: Ohjelmallisen ostamisen mahdollisuudet 25.4.2017

2017/04/13

IAB Finland yhteistyökumppaneineen tarjoaa jälleen tämän kevään johtavan ohjelmallisen ostamisen tapahtuman markkinointialan ammattilaisille. Relevant & Smart Adserver on yksi tapahtuman mahdollistavista sponsoreista.

Lue lisää

Video: Personoinnin tulevaisuus julkaisijoiden näkökulmasta

2017/04/10

Kiinnostavaan sisältöön panostaminen on julkaisijoille tärkeää, mutta digitalisoitumisen myötä liiketoimintamallit kaipaavat uudistusta. Miten muuttuvaan tilanteeseen voi sopetua? Tässä 3min videossa Cxensen Petteri Vainikka (VP Strategic Business Development) ja Vigleik Takle (COO) keskustelvat personoinnin tulevaisuudesta julkaisijoiden näkökulmasta.

Lue lisää

Miten saada tunnistamattomista verkkosivun kävijöistä asiakkaita?

2017/03/22

Ajatus voi tuntua hieman kunnianhimoiselta tai naiviilta, mutta useimmat yritykset haluaisivat saada jokaisen verkkosivustolla vierailevan ostamaan tai palaamaan sivustolle useammin. Miten nykypäivän kilpailutilanteessa on edes mahdollista jalostaa sivulla kävijöitä asiakkaiksi?

Lue lisää

Relevant Näkökulma: Julkaisijoiden suurimmat haasteet 2016-2017

2017/03/20

Relevant Näkökulma -blogisarja käsittelee verkkomainonnan ja – medioiden kipupisteitä, menestystarinoita ja trendejä. Tässä haastattelussa Gustaf Jilken (Director Nordics, Integral Ad Science) vastaa kysymyksiin julkaisijoiden suurimmista haasteista vuonna 2016 ja siihen mihin näkee vuoden 2017 painottuvan.

Lue lisää

Ensimmäiset viikkoni Relevantilla: Suvi Salo

2017/03/16

Suvi Salo on aloittanut helmikuussa Relevantilla AdOps Spesialistina. Suvi työskentelee osa-aikaisena kansainvälisten johdon assistentti opintojensa ohessa. Kysyimme Suvilta muutamia kysymyksiä ja ensi fiiliksiä osana Relevantin tiimiä.

Lue lisää

Relevant Näkökulma: Varjoista parrasvaloihin

2017/02/22

Teksti: Anna Paimela. Anna on teknologiaan ja tietosuojaan erikoistunut lakimies, joka johtaa IAB Finlandin tietosuojatyöryhmää sekä on Iconicsin osakas. Yritysten tulisi parantaa kuluttajien ymmärrystä kolmansien osapuolten roolista ilmaisten verkkopalveluiden mahdollistamisessa. On korkea aika astua varjosta parrasvaloihin – ellei sinulla ole mitään salattavaa.

Lue lisää

Relevant näkökulma: Ehdotettu tietosuojadirektiivi aiheuttaa haasteita mainonnan ohjelmalliseen kaupankäyntiin

2017/02/08

“Onko meillä yleisön suostumus evästeiden käyttöön? Pystymmekö dokumentoimaan toimintamme viranomaisille pyydettäessä? Voivatko kävijät peruuttaa suostumuksen evästeiden käyttöön milloin tahansa?”

Lue lisää

Relevant Audience – Laadukkaan Datan Markkinapaikka

2017/02/06

Vastataksemme markkinan kehittyviin tarpeisiin lanseeraamme parasta mahdollista laatua, niin datan kuin palveluidenkin osalta, tarjoavan Markkinapaikan – Relevant Audiencen. Palvelumme yhdistää datan myyjät ja laadukkaita kohderyhmäsegmenttejä sekä joustavaa, ratkaisukeskeistä palvelua arvostavat datan ostajat.

Lue lisää

Vahvistusta Relevantin AdOps tiimiin

2017/01/30

Relevantin AdOps tiimi sai lisää resursseja kun tammikuussa remmiin astui mukaan Carla Miettinen. AdOps tiimin työt ja asiakkaat ovat tulleet Carlalle tutuksi jo aikaisemmin muutaman kesän ajalta Relevantilla.

Lue lisää

Relevantin Asiakastyytyväisyys

2017/01/16

Loppuvuodesta 2016 teimme asiakastyytyväisyys tutkimuksen Relevantin Adopsin asiakkaille. Kiitokset kaikille kyselyyn vastanneille, palautteesta on suuri apu palveluidemme kehittämisessä. Tästä on hyvä jatkaa yhdessä eteenpäin. Ohessa yhteenvetoa tutkimuksen tuloksista.

Lue lisää

Huomio enemmän mobiiliin 2017!

2016/12/22

Monet julkaisijat ovat menettäneet tuloja digitalisoitumisen myötä. Siirtyminen printistä verkkomediaksi on ollut pitkä tie ja tuonut monenlaista haastetta eteen. Nyt kun digitalisoituminen on saatu hyvään vauhtiin on näköpiirissä seuraava haaste. Mobiilin käyttö on nopeasti ohittamassa tietokoneidsen käytön.

Lue lisää

Kiitokset kuluneesta vuodesta!

2016/12/22

Haluamme kiittää kaikkia asiakkaitamme ja yhteistyökumppaneitamme kuluneesta vuodesta. Toivotamme kaikille rauhallista joulua ja menestyksellistä uutta vuotta 2017!

Lue lisää

Julkaisija pidä kontrolli itselläsi ja luo strategia menestyäksesi

2016/12/15

Saimme mahdollisuuden keskustella ajankohtaisista julkaisijan menestykseen vaikuttavista tekijöistä. Kutsuimme MatchAdsin toimitusjohtajan Pernilla Bosuhuisin ja Smart AdServerin operatiivisien johtajan David Prinonin kertomaan ajatuksia siitä, kuinka julkaisija voisi saada kontrollin takaisin itselleen ja menestyä.

Lue lisää

Neljä vinkkiä: Näin pääset alkuun personoinnissa

2016/11/30

Julkaisijat kohtaavat jatkuvasti uusia haasteita muuttuvassa liiketoimintaympäristössä. Kaiken taustalla on yksi suuri kysymys: Miten luoda kestävä digitaalinen liiketoimintamalli? Yksi strategia, jota voidaan käyttää yleisöjen sitouttamisessa ja kaupallistamisessa on personointi.

Lue lisää

Go-To Vertical Video Formaatti

2016/11/30

75% näytöstä jää käyttämättä mobiilivideossa, mutta näin ei tarvitse olla. Smart AdServerin Go-To Vertical videoformaatti muuntaa minkä tahansa horisontaalisen videomainoksen vertikaaliseen fromaattiin niin että tavallisesti tyhjäksi jäävä osuus täytetään eri vaihtoehdoilla ja mainoskokemuksesta tulee näyttävämpi.

Lue lisää

Vuoden 2016 Natiivimainonnan alusta: Strossle

2016/11/30

Native Advertising Institute valitsi Strosslen vuoden 2016 parhaaksi natiivimainonnan alustaksi 16. marraskuuta Native Advertising Days 2016 -tapahtumassa Berliinissä. Tapahtuma on alan suurin ja tänä vuonna mukana yli 300 ammattilaista eri sidosryhmistä.

Lue lisää

Suomen ensimmäinen IAB sertifioitu AdOps

2016/11/17

Nyt voimme iloksemme kertoa, että Relevantin AdOps on esimmäinen IAB sertifioitu tiimi Suomessa. Lisäksi halusimme kehittää Googlen eri työkalujen tuntemusta ja suoritimme myös Googlen sertifikaatteja. Jatkossa voimme auttaa paremmin myös Googlen tuotteita käyttäviä asiakkaitamme.

Lue lisää

GDPR – Markkinoinnin ja median parempi aikakausi?

2016/11/08

Yleinen tietosuoja asetus GDPR (General Data Protection Regulation) astuu EU:ssa voimaan keväällä 2018. Voimaantulon vaikutus medioihin ja mainostajiin on merkittävä, sillä asetuksen myötä EU:n alueella asuville henkilölle tulee antaa mahdollisuus kontrolloida omaa dataa ja tehdä sen käyttöön liittyvä päätöksiä.

Lue lisää

Mediatilan myynti ohjelmallisesti – mitä tarkoittaa Header Bidding?

2016/10/26

Header bidding on yksi monista automatisoidun kaupankäynnin tekniikoista, jota käyttäen julkaisija voi saada tehokkaammin tuottoa mainosinventaaristaan.

Lue lisää

Kasvata sivukävijöiden sitoutumista jakamalla räätälöityä sisältöä

2016/10/25

Winnpeg Free Press, alueellinen mediayhtiö Kanadassa, otti valtavan edistysaskeleen personoimalla lähes koko etusivunsa sivukävijän kiinnostuksen mukaan.

Lue lisää

Ovatko verkkomainonnan ohjelmallisen kaupankäynnin termit selkeitä sinulle?

2016/10/14

Ota koko homma haltuun lyhyeltä minuutin videolta. Video selventää mm. seuraavien termejä: OpenDirect, OpenRTB, open auction, private auction, preferred deals..

Lue lisää

Automated Guaranteed – mitä uutta?

2016/09/28

No, Automated Guranteed on uusi ohjelmallisen kaupankäynnin standardi. Se tekee mediatilan takuumyynnistä tehokkaampaa ja houkuttelevampaa sekä antaa mainostajalle mahdollisuuden ostaa.

Lue lisää

Kerää, segmentoi, ja hyödynnä dataa Data Management Platformilla (DMP)

2016/09/27

Datan hallinta ja hyödyntäminen ovat yksi suurista haasteista digiaikaan siirryttäessä.

Lue lisää

Smart AdServer on riippumaton, julkaisijoihin keskittynyt täyden palvelun mainonnanjakelu alusta

2016/09/13

Julkaisijat tarvitsevat enemmän kuin vain mainonnan hallinnan ja hyvän myyntialustan (SSP, Sell Side Platform) inventaarilleen.

Lue lisää

Missä Relevant on mukana syksyllä 2016?

2016/09/05

Näissä tapahtumissa olemme mukana syksyllä 2016.

Lue lisää

Hei, oletko tulossa Dmexcoon?

2016/08/26

Myös yhteistyökumppanimme Smart Adserver ja TagCommander ovat mukana Dmexcossa 14. ja 15. syyskuuta 2016.

Lue lisää

Relevant aloittaa yhteistyön Smart AdServerin kanssa Pohjoismaissa

2016/08/24

Relevant Partner 4 Media Oy aloittaa yhteistyön Smart AdServerin kanssa, joka on yksi alan johtavista digitaalisen mainonnanhallinnan alustoista.

Lue lisää

Relevant kasvaa ja kansainvälistyy

2016/06/07

Verkkomainonnan ja – medioiden teknologioita, operatiivisia palveluita ja konsultointia tarjoava Relevant laajenee skandinaaviseksi toimijaksi.

Lue lisää

Strossle on tehokas sisältöjen jakelukanava

2016/05/31

Mainostajalle Strossle tarjoaa luonnollisen ja tehokkaan jakelukanavan omille sisällöille laadukkaissa suomalaisissa medioissa.

Lue lisää

Relevant sai uuden ilmeen ja kotisivun

2016/05/26

Yritysilmettä haluttiin raikastaa ja nykyaikaistaa tukemaan entistä paremmin mielikuvaa koko toimialaa kehittävästä edelläkävijästä.

Lue lisää

Miksi Data Management Platform (DMP)?

2016/05/25

Monet työkalut keräävät dataa – DMP tekee siitä käyttökelpoista. Verkosta kertyvä kävijädata on yksi julkaisijoiden tärkeimpiä aarteita.

Lue lisää

Keskity kesällä lomailuun – varaa tarvittavat resurssit ajoissa!

2016/05/07

Relevantin AdOps tarjoaa verkkomainonnan tukipalveluita esimerkiksi loma- tai sairastapauksissa sekä apua hankalien teknisten ongelmien ratkaisussa. 

Lue lisää

Strossle rakentaa natiivimainonnan verkostoa Suomeen – Relevant toimii yhteistyökumppanina

2016/04/28

Tukholmasta lähtöisin oleva sisällönsuosittelun ja natiivimainonnan ratkaisuihin erikoistunut Strossle aloittaa toimintansa Suomessa.

Lue lisää